Wednesday, July 23, 2014

Ziarah Ringkas Ramadhan – Permatang Damar Laut, Pulau Pinang

Ziarah Ringkas Ramadhan – Permatang Damar Laut, Pulau Pinang

Tarikh: 22 Julai 2014
Lokasi: Permatang Damar Laut, Pulau Pinang

Sesi ziarah dan penyampaian sumbangan kepada keluarga pesakit kronik di Permatang Damar Laut, Pulau Pinang.

Encik Mohamad Rozi Ismail, 37 tahun terlantar menderita sakit dan tidak berupaya untuk bergerak dan bercakap malah terpaksa bergantung kepada saluran tiub untuk makan dan membuang air besar, kecil dan sebagainya.

Menderita sakit sejak hampir 2 tahun yang lepas akibat komplikasi yang bermula hanya dari kesakitan dalam perut.

Lantaran penyakit beliau, isteri beliau Puan Azriatul Akmal, 35 tahun terpaksa berhenti kerja dan menumpu sepenuh perhatian untuk menjaga beliau.

Kini beliau sekeluarga bergantung kepada bantuan Socso, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan Jabatan Zakat. Walaupun mendapat bantuan, namun terpaksa bertungkus lumus untuk menyara kehidupan, perbelanjaan harian, perbelanjaan ubat ubatan serta anak anak seramai 3 orang yang masih bersekolah rendah.

Kepada yang berhajat untuk menziarahi atau membantu, boleh menghubungi Puan Azriatul secara terus di talian 017 - 4326456.

Antara barangan sumbangan yang amat diperlukan adalah susu seperti dalam gambar. Harga pasaran satu tin: RM67.00 ~ RM70.00. Jumlah kegunaan sebulan: 12 tin.

Pada sesi ziarah kali ini, pihak PEMBELA juga berpeluang menyampaikan sumbangan berbentuk barangan harian dan juga sejumlah wang tunai.

Terima kasih buat semua yang menyumbang. 
 

No comments:

Related Posts with Thumbnails