Tuesday, April 23, 2013

Menyusuri Trek Lagenda Jejak Warisan Gunung Jerai

Tarikh: 20 April 2013
Tempat: Gunung Jerai, Kedah Darulaman

Pihak PEMBELA bersama sama sahabat sahabat dari Hikers Trekker United (HTU) dan Geng Penjejak Gunung telah mengadakan satu acara hiking dan survey trek melalui Trek Jejak Warisan Gunung Jerai. Turut bersama dalam acara ini adalah sahabat dari Osram Penang.

Acara pendakian ini bermula di kaki bukit Muzium Arkeologi Lembah Bujang, Merbok, Kedah dan berakhir di Puncak Gunung Jerai diketuai oleh saudara Fisol Khalib (Mr. Long). Pendakian yang melebihi 10km ini dengan permukaan tanah naik turun sememangnya memberi cabaran dan tekanan mental buat kesemua peserta. Namun semangat, keazaman, kerjasama serta kecekalan, syukur kesemua peserta dapat menamatkan pendakian tanpa sebarang masalah.

InsyaALLAH pada 8 & 9 Jun 2013 akan datang ini, pihak PEMBELA akan mengadakan satu lagi acara ulangan hiking melalui trek ini. Acara akan datang akan melibatkan acara hiking, berkhemah dan BBQ kambing golek di Puncak Gunung Jerai. Penyertaan terbuka kepada umum. Tunggu update dari PEMBELA dalam masa terdekat ini mengenai program hiking & BBQ pada 8 & 9 Jun nanti :)

Sedikit gambar untuk dikongsi bersama.







No comments:

Related Posts with Thumbnails