Saturday, May 25, 2013

Projek Komuniti Kuala Ketil (Projek Pembinaan Rumah Untuk Keluarga Daif) - Fasa I

Tarikh: 24 Mei 2013
Tempat: Kg Paya Besar, Kuala Ketil, Kedah Darulaman

Fasa pertama bagi Projek Komuniti Kuala Ketil iaitu pembinaan rumah untuk satu keluarga daif di Kampung Paya Besar telah dilaksanakan dengan jayanya. Projek anjuran PEMBELA dengan kerjasama ATS Penang turut dibantu oleh Sinar Utara Agrofarm (SUA), NPOC, PPEOC Utara serta rakan rakan setempat.

Untuk makluman, Projek Komuniti Kuala Ketil adalah satu usaha PEMBELA bagi membantu membina kediaman untuk keluarga daif di Kuala Ketil dengan kerja kerja pengumpulan dana telah dilakukan sejak Oktober 2012. Namun atas beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan, kerja kerja pembinaan hanya dapat dimulakan pada masa sekarang. Dana bagi bahan binaan dan peralatan telah diperolehi daripada sumbangan rakan rakan dan juga individu individu yang prihatin.

Program pada pagi tersebut telah disertai oleh seramai 15 orang dengan skop utama kerja dalam fasa pertama ialah meninjau susun-atur plan rumah, menyiapkan bancuhan konkrit dan menaikkan tiang.

InsyaALLAH, fasa kedua dan ketiga akan dijalankan pada 15 & 16 June 2013 nanti. Kepada yang kelapangan, dijemput hadir.

Dan untuk makluman, pihak kami masih memerlukan dana tambahan bagi membiayai projek ini. Justeru itu, kepada yang berhasrat untuk menghulurkan sumbangan, boleh menghubungi kami. Terima kasih atas keprihatinan anda.


Puan Samrah yang kematian suami pada Mac 2013 yang lalu berdiri di hadapan kediaman beliau. Beliau kini bersama anak anak terpaksa menumpang di rumah jiran berdekatan.

Keadaan kediaman Puan Samrah yang diambil pada November 2012 yang lalu (sebelum kematian suami).


24 Mei 2012 - Kerja kerja pembinaan rumah (Fasa I)



Terima kasih buat semua yang terlibat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails