Sunday, February 6, 2011

Misi lawatan dan pemberian sumbangan kepada Adik Hairuman - Mangsa Renjatan Kabel Eletrik Voltan Tinggi

Tarikh: 05hb Februari 2011
Tempat: Hospital Kuala Lumpur

Atas dasar kebajikan, keprihatinan serta simpati, pihak PEMBELA telah turun ke Kuala Lumpur pada cuti raya cina yang lepas untuk melawat dan memberi sumbangan kepada adik Hairuman yang cedera parah akibat terkena renjatan elektrik voltan tinggi.

Ketibaan PEMBELA di sambut oleh kakak mangsa, Puan Maryuni Miskon bersama suami. Adik Hairuman kini di tempatkan dan di kuarantin di Wad Rawatan Kebakaran, Hospital Kuala Lumpur. Kami dimaklumkan bahawa kedua dua tangan dan sebelah kaki adik Hairuman telah di potong. Jelas keceriaan terpancar di wajah adik Hairuman melihat kehadiran kami, namun wad ini mempunyai prosedur dan protokol yang amat ketat dan kami tidak dibenarkan sama sekali mengambil walau sekeping gambar bersama beliau.

Seterusnya kami sebagai mewakili rakan rakan memberi sumbangan kepada wakil mangsa iaitu kakak beliau, Puan Maryuni Miskon sebagai tanda simpati dan prihatin. Moga moga dengan sumbangan ini sedikit sebanyak dapat membantu seterusnya memberi harapan kepada adik Hairuman agar terus tabah menghadapi dugaan ini.

Di kesempatan ini, pihak PEMBELA ingin merakamkan berbanyak terima kasih kepada rakan rakan penyumbang terutamanya dari kilang Osram Opto Semiconductors (Penang), Panasonic Trading (Kuala Lumpur), ahli ahli PEMBELA serta rakan rakan individu serta kenalan rapat yang telah memberi kepercayaan kepada kami untuk menyelaraskan projek bantuan ini. Moga moga usaha kita semua mendapat rahmat dan diberkati ALLAH. InsyaALLAH.

Sedikit gambar untuk tatapan. Layari FACEBOOK PEMBELA untuk photo yang lebih banyak.




1 comment:

ayu said...

Assalammualaikum wbt. Saya Maryuni Miskon, kakak kpd Hairuman amat-amat mengharapkan bantuan yang berterusan untuk menampung hidup dan menampung kos perbelanjaan perubatan hairuman. Bantuan telah terhenti sedangkan ubatan masih lagi diperlukan untuk menyembuhkan kesakitannya. Apatah lagi untuk merancang perjalanan kehidupan hairuman yang masih jauh. Hairuman OKU seumur hidup. Sekarang ini dia menjadi pesakit luar di hospital. Keadaan kulit yang melecur blm lagi sembuh, masih pedih, berair dan gatal. Manakala 3 kerat anggotanya telah dipotong, yang tinggal hanyalah 1 kerat iaitu kaki kanan, tetapi masih dalam pemulihan, tidak boleh digunakan untuk berdiri apatah lagi berjalan, kerana kelecuran yang teruk menyebabkan banyak saraf kaki yang rosak. Ini menyukarkan dia untuk menguruskan dirinya sendiri apatah lagi membuat aktiviti, terpaksa mengharapkan bantuan untuk bergerak. Harapan saya dapatlah kalian terus menyebarkan berita tentang hairuman kerana ramai juga yang tidak tahu tentang kisahnya bila berselisih dengan hairuman di tempat awam. Ada juga org awam yang prejudis dan seakan mengejek2 tanpa tahu apa sebenarnya dia jadi begitu. Harap ada insan-insan yang mulia sudi menghulurkan bantuan untuk menampung kos perubatannya. Tak tertanggung rasanya dengan derita dan kesedihan yang melanda. T.kasih atas sumbangan kalian semua. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas kita semua. Amin….

Untuk sebarang sumbangan bolehlah disalurkan ke :
MARYUNI BT MISKON
MAYBANK A/C : 162030632448
CIMB A/C : 12570000203529
atau
MUHAMAD HAIRUMAN B. MISKON
CIMB A/C : 12570005386520

Related Posts with Thumbnails